Rozase Gül Hastalığı

Rozasea (Gül) Hastalığı

Roza hastalığı burun, çene, alın ve yanaklar gibi yüzün orta kısmını tutan, kızarma ve yanma atakları ile başlayıp, kalıcı kızarıklık, kılcal damarlarda artış, deride sivilcelenme ve ödem ile seyredebilir. Rozasea hastalığı en sık adlandırılan ismi ile Gül Hastalığı da denilir. Roza hastalığının oluşmasına en sık;
– Geçmiş yatkınlık,
– Bazı bakteri ve Demodex akarları,
– Ultraviyole ışınlar ve çevresel ısı değişiklikleri,
– Duygu durum değişiklikleri ve stres neden olan faktörlerdir.
Rozasea (Gül) Hastalığı

Roza Hastalığı Nasıl Tedavi Edilir?

Tamamen iyileşmesi zor olsa da tedavi ile kontrol altına alınması mümkündür. En önemlisi belirtileri artıran faktörlerden uzak durulmasıdır.
– Güneşten koruyucu kullanımı ile hastalığı tetikleyen faktör olarak güneşin artırıcı etkisi azaltılır
– Krem ve Sistemik tedaviye uyum
– Lazer tedavisi ile şikâyetleri kontrol altına almak mümkündür.
– Özel olarak kızarıklığı artırıcı yiyecek ve içeceklerden uzak durmak önemlidir.
Rozasea hastalığı muayene olarak yanma, kızarıklık şeklinde 1. Evre, yüzde belirgin kan damarların olduğu 2. Evre ve yanma ve kızarıklığa küçük kırmızı iltihaplı sivilcelerin eşlik ettiği 3. Evre olarak ayrılır. Gözde yanma, hassasiyet ve burunda şiş halin (Rinofima) olduğu evre 4. Evredir. Göz tutulumu genelde 1/3 hastada olmaktadır. Blefarit, konjonktivit, keratit, fotofobi, sulanma, yanma, göz çevresi ödemi, bulanık görme gibi bulgular eşlik edebilir.

Rozase Gül Hastalığı

Roza Hastalığının Belirtilerini Artıran Faktörler Nelerdir?

1. Sıcak, soğuk yiyecekler, baharat, acı, turşu, çikolata, alkol…
  2. Hava koşulları (sıcak, soğuk ve güneş, nem, rüzgar)
  3. Stres, aşırı egzersiz
  4. Aşırı sıcak, uzun banyolar, aşırı cildi tahriş eden bakım ürünleri, kolonya, ıslak mendil teması
  5. Uzun süreli kortizonlu kremi yüze kullanmak

Deri hastalığınız olduğunda Dermatologunuza başvurunuz. Derinizi Dermatologlara emanet ediniz.