Herpes

Herpes Nedir?

Herpes Simpleks enfeksiyonu (uçuk) vücudun her bölgesinde görülebilen, su dolu kabarcıklar ve sekonder bakteriyel enfeksiyon ile kabuklu yara oluşumu ile seyreden viral bir enfeksiyondur. Herpes Simpleks virüsünün en yaygın olarak deri enfeksiyonu yapan HSV-1 ve HSV-2 formudur. Genel olarak Ağız ve ağız çevresinde etken HSV-1 görülürken, HSV-2 genital bölgede hastalık oluşturur.
Herpes Ve Zona Tedavisi

Uçuk, özellikle bağışıklık sisteminin zayıflaması, stres, travma, hormonal değişimler, yoğun güneş maruziyeti, ultraviyole ışınları sonrası, soğuk algınlığı, enfeksiyon ve aşırı yorgunluk gibi vücudun direncinin düştüğü durumlarda görülür. Hastalık sıklıkla bebeklik ve çocukluk çağında, aile ve yakın çevredeki virüsü taşıyan kişilerden yakın temas ve ortak kullanım malzemeleri ile bulaşır.

Herpes Tedavisi

Herpes tedavisi hastalığın şiddetine göre değişiklik göstermektedir. Herpes enfeksiyonu hafif şiddetli ise topikal, herpes enfeksiyonu şiddetli ise sistemik antiviral tedavi verilmektedir. İlk 1-2 gün içinde tedaviye başlamak önemlidir. En önemli bulaş önleyici yöntem korunmadır.

– Sık sık uzun süreli Herpes enfeksiyonu geçiriliyorsa,
– Ağız, dudak çevresi dışında başka bölgelerde de uçuk enfeksiyonu çıkıyorsa,
– Beraber baş ağrısı, ateş, kas ağrısı, halsizlik varsa Dermatolog hekime başvurmanız gerekir.

Zona

Zona Hastalığı Nedir?

Varisella zoster virüsünün etkeni olduğu Zona hastalığı; çocuklukta geçirilen su çiçeği virüsünün uzun yıllar sessiz (latent) sinir hücrelerinin köklerinde yaşamaya devam ederler. Bağışıklık sisteminin düşmesi ile birlikte yeniden ortaya çıkabilir. Zona hastalığı halk dilinde gece yanığı olarak da bilinir. Stres, yaşın ilerlemesi, beslenme yetersizliği ve bağışıklık sistemini baskılayan kullanımlar, hastalıklar nedeniyle harekete geçer ve vücut virüsü kontrol edemez hale gelince deri enfeksiyonu görülür hale gelir. Zona enfeksiyonu geçiren kişiler Daha önce suçiçeği geçirmemiş kişiler ile temas ederse suçiçeği hastalığı geçirmesine neden olabilir. Zona hastalığı genel durum düşüklüğü veya direkt deri lezyonlarının görünümü ve şiddetli ağrı ile başlar ,tek taraflı deri tutulumu tanıyı doğrular . Zona hastalığı kişilerin hayat kalitesini düşürür. Tedavi ilk lezyonların çıkışı ile 1-2 gün içinde başlanmalıdır.

Zona Tedavisi

Hastalığın temelinde yer alan bağışıklık sisteminin düşük olması ve vücutta yer alan virüs nedeniyle bağışıklık sistemini güçlendirecek virüsün vücuttaki etkilerini azaltacak, zona hastalığının tedavisinde kullanılan oral olarak antiviral topikal tedaviler enfeksiyonu sınırlar ve enfeksiyon sonrası yaşam kalitesini artırır.

İleri yaşlarda geçirilen Zona enfeksiyonu sırasında tedavisi erken başlanmazsa zona sonrası “postherpetik nevralji” gelişebilir ve bu durum hayat kalitesini ciddi düşürür uzun süre ağrı hissi olabilir. Deri hastalığınız olduğunda Dermatologunuza başvurun. Derinizi Dermatologlara emanet edin.