Botulinum Toksin Tedavisi

Yüzde zamanla yerleşen mimik kullanımına bağlı kırışıklıklar veya kalıtsal yatkınlığı olanlara Botulinum Toksin Tedavisi uygulaması ile bu kırışıklıkların azaltılması ve düzenli uygulamalar ile daha iyi hale gelmesi sağlanır. Son 30 senedir güncel Tıp tedavilerinin çoğunda güvenle kullanılan Botulinum Toksin Tedavisi için yüzyılın buluşu demek hiç fazla olmaz.
Botulinum Toksin Tedavisi

Botulinum Toksin Tedavisi

Başta estetik olmak üzere pek çok tıbbi alanda uygulanan Botulinum Toksin Tedavisi işlemi, yüz kırışıklıklarını azaltma, yüzde saçlı deride aşırı terleme, aşırı el, ayak ve koltuk altı terlemesi, diş sıkmaya bağlı oluşan Masseter hipertrofisinin tedavisinde ve tıpta birçok tedavide kullanılan Botulinum Toksin Tedavisi laboratuvar ortamında bir bakteriden saflaştırılarak elde edilen bir maddedir.

1980’li yıllarda blefarospazm, nistagmus tedavisinden kullanıldığı sırada rastlantısal olarak göz çevresinde kırışıklıkların azaldığının fark edilmesi ile Estetik Kozmetik amaçlı kullanımı başlamıştır.

Gülme, kızma, şaşırma, gözleri kısma gibi mimik hareketleri sonrası yüzde dinamik çizgiler oluşur. Yıllar içinde bu mimik hareketlerin tekrarlanması sonucu ciltte oluşan kırışıklıklar kalıcı hale gelebilir. Yüzde mimik kullanımına bağlı oluşan kırışıklıklar en sık alın, kaş arası, gözün dış kenarları ve ağız çevresindeki gülme çizgilerinde görülür. Mimiklerini kullanma alışkanlığı, mesleği, güneşe maruziyet süresi, yüz cilt-kas yapısı, yaş ve cinsiyetine göre kırışıklıklar kişiye bağlı olarak değişiklik gösterir.

Gözün dış kenarlarındaki ve alındaki çizgiler kişiye yorgun bir görünüm, kaş arasındaki çizgiler ise kişiye kızgın bir görünüm verir. Yüz mimik kaslarına Botulinum Toksin Tedavisi uygulanarak bu kasların hareketleri azaltılır ve cildin kas hareketlerine bağlı kırışması da azaltılmış olur. Bu sayede yorgun ve kızgın olarak görünen yüz ifadesinde belirgin bir düzelme olur. Aynı zamanda yeni kırışıklıkların oluşması için de koruyucu bir etki sağlamış olur.

Botulinum Toksin Tedavisi ayrıca kaş kaldırma etkisi de önemli bir detaydır. Botulinum Toksin Tedavisi ile kaşın dış uç kısmının 1-2 mm kalkması sayesinde estetik olarak daha güzel görünümlü kaş elde edilmiş olunur.

Kırışıklık Tedavisi Nedir

Botulinum Toksin Tedavisi Nasıl Etki Eder?

Toksin, sinir uçlarında iletimi sağlayan maddelerin salınımını bir süreliğine engeller. Sinirler ile onların uyardığı kaslar veya ter bezleri arasındaki elektriksel iletimi geçici olarak durdurur. Botulinum Toksin Tedavisi sadece enjekte edildiği bölgede etkisini gösterir ve sistemik olarak tüm kaslara etki etmez.

Botulinum Toksin Tedavisi Ne Amaçla Kullanılır?

Kırışıklık Tedavisi işlemi en sık yüzdeki kırışıklıkların giderilmesi, azaltılması, koltuk altı, el ve ayakta aşırı terleme tedavisinde, Diş sıkmaya bağlı oluşan Masseter (diş sıkma kası) kasının yumuşatılmasında ve böylece diş uçlarında kırılmanın önlenmesinde, diş gıcırdatmasının önlenmesinde ve baş ağrılarının azaltılmasında kullanılmaktadır.
Botulinum Toksin Tedavisi yüz felci sonrasında yüzde oluşan asimetrinin tedavisinde Dermatolojide kullanılmaktadır.

Baş ağrısının en sık bilinen formu olan Migren tedavisinde aşırı kasılan kasların gevşemesini sağlamak amaçlı Nöroloji günlük pratiğinde güvenle kullanılır.
Botulinum Toksin Tedavisi tüm dünyada en sık yapılan ameliyatsız estetik uygulamadır.
Botulinum Toksin Tedavisi düzenli uygulanması hem tedavi edici, hem de koruyucu özelliği olduğu bilinen bir gerçektir.

Kimlere Botulinum Toksin Tedavisi Uygulanmaz?

Sinir-kas sistemine ait hastalığı olan kişilere, hamilelere ve emzirenlere Botulinum Toksin Tedavisi uygulanmaz.

Botulinum Toksin Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Botulinum Toksin Tedavisi, enjeksiyon şeklinde uygulanır. Ağrılı bir işlem değildir.

Botulinum Toksin Tedavisi etkisi enjeksiyondan ortalama 3-4 günde başlayabilir ve ikinci hafta sonunda tam olarak oturur. Kontrol seansı ile gerekirse ek doz yapılması etkinin daha uzun sürmesini ve sonucu daha etkili kılar. Botulinum Toksin Tedavisi etki süresi ise ortalama 4-6 aydır. Etki süresi kişiden kişiye ve var olan kırışıklıkların seviyesine göre değişir, düzenli uygulamalar kırışıklıkların azalmasını sağlar.

Botulinum Toksin Tedavisii uygulaması hemen ardından gündelik hayata rahat bir şekilde devam edilebilir. Ancak uzun süre eğilmekten ve yüz kaslarını fazla çalıştırmaktan uzak durulmalıdır. Ayrıca Botulinum Toksin Tedavisi enjeksiyonundan sonra yaklaşık dört saat kadar baş yüksekte tutulmalı ve öne doğru eğilmekten sakınılmalıdır. Botulinum Toksin Tedavisi enjeksiyonundan yaklaşık sekiz saat sonra ılık su ile yüze hasar vermeyecek şekilde, baskı uygulamadan duş alınabilir. Ancak yüz yıkanırken soğuk su kullanmaya özen gösterilmelidir.

Kırışıklık Tedavisi Nasil Uygulanir